Friday, November 27, 2009

Minu Enesetapp

Film “Minu Enesetapp” on juba nime poolest väga provokatiivne. Teadmine, et üllitis on võitnud pea kõik festivalid,kus ta on osalenud, teebki filmi juba eos nii populaarseks, et täidab saali rahvamassiga ja müüb viimse kui pileti välja.
Millest see Pöffi raames linastuv tänavuse aasta üks populaarsemaid filme siis räägib?
Film on noorest arvutinohikust Archiest, kelle elu vailedamatu osa on videokaamera. Tuleb hetk, millal poiss peab koolitöö raames tegema oma videoprojekti. Peategelane otsustab, et teeb filmi, kus ta tapab end filmi lõpus ära. Loomulikult peab iga teine inimene poissi vaimuhaigeks ning ta saadetakse arsti juurde. Tegelikkuses Archie tahabki sellist filmi teha. Ta saab tänu oma skandaalsele plaanile tuttavaks oma unistuste tüdrukuga ja avastab, et tüdrukul on temaga sarnane mõttemaailm. Ka tüdruk tahab endalt elu võtta.
Alates kooliprojektist filmib Archie kogu aeg ja kõike, mis temaga toimub ja juhtub.Samuti filmib Archie õhtut, mil ta koolipeole läheb. Peol saab ta paremini tuttavaks oma klassikaaslastega ning räägib oma filmiprojektist ja mõttemaailmast ka neile. Hommikul avastatakse kooli võimlast Archie klassivend, kes on ennast üles poonud. See lööb kõik pea peale.
Archie ja tema tüdruk olid plaaninud ennast ära tappa filmi algusest peale, seda teeb aga hoopis Archie suvaline klassivend. Kas sellel on mingi seos Archiega? Minu arvates oli Archie vaimne manipulaator. Ta mõjutas vaimselt nii tüdrukut, kes lõpuks tablettidega enesetappu üritab, kui ka klassivenda.
Ma arvan, et see oli väga hea film, kuigi veel pool tundi enne lõppu ma mõtlesin, et lahkun kinosaalist. Peategelane Archie oli kõige ilgem tüüp ja tegelaskuju, kes olla saab. Ma tõmbaksin paralleele Archie ja raamatu “Kuristik rukkis” peategelase Holdeni vahele. Ka see tegelane suutis mind samamoodi välja vihastada nagu Archie. Kui tavaliselt hakkab sellistest erakutest ja “maailmavalu” tüüpidest ikka kahju, siis Archie puhul mitte. Tema suutis põhjustada vaid põlastustunde.
Kui üks film liigutab, olgu siis halvas või heas mõttes, on see hea film. Täpselt seda võib öelda ka filmi “Minu enesetapp” kohta. See oli suurepäraselt tehtud, huvitav, teistsugune ja haaras kaasa. Ma ootasin juba tükk aega seda “kirssi tordi peal”, mis liigutaks ja paneks mõtlema. Minu üllatuseks oli see kirss hoopis teistsugune kui oleksin osanud oodata - super!

No comments:

Post a Comment